פרסום הסדרי הנגישות במועצה  

מידע כללי 

בשנת 1998 נחקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שמטרתו בין השאר, לעגן את זכותם של אנשים עם מוגבלות, להשתתף השתתפות פעילה ועצמאית, בכל תחומי החיים, באופן המאפשר ככלל, לאדם עם מוגבלות לחוות חוויה השווה בטיבה ובאיכותה לזו של אדם שאינו עם מוגבלות.

כ- 18% מאוכלוסיית המדינה, הינה אנשים עם מוגבלות, הנחלקת לכמה סוגים: פיזית, חושית (ראייה, שמיעה), נפשית, קוגניטיבית.  

נגישות מאפשרת שיפור באיכות החיים של אנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה, בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות.

מועצה אזורית תמר פועלת ומקדמת את נושא הנגישות בליווי עמותת נגישות ישראל. אנו רואים בלקוחות עם מוגבלות לקוחות שווי זכויות, הזכאים להנות מנגישות מלאה למבני ושרותי המועצה.

חלק זה באתר מטרתו ליידע אותך כיצד ניתן להנות מהסדרי הנגישות של המועצה. מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש.
במידה ויש לך שאלות, הצעות שיפור נשמח לקבל את פנייתך ולסייע. 

נגישות המבנים

לאחר סיום השלמת פערי הנגישות בבניין המועצה ובהנדסה אנו מעדכנים את הסדרי הנגישות במועצה כדלקמן: קיימות חניות נכים נגישות, רמפות עליה, בתי אחיזה במדרגות. הכניסה לבניין נגישה כולל עמדת המודיעין. קיימת מעלית לקומה א' ולולאות השראה בעמדות השירות.

הנגשת המוקד הטלפוני

מוקד המועצה הונגש באופן הבא: ההקלטות הינן ללא מוזיקת רקע, בקצב איטי ובשפה פשוטה.

במידה ויש קושי ביצירת קשר באמצעות הטלפון ניתן לפנות באמצעות החלופות הבאות:

  • טלפון: 088000210 מייל: moked@ma-tamar.co.il
  • פקס: 086688950 SMS / WhatsApp: 050-5300210 (בשעות 08:30-17:00) 
  • פניה בכתב באמצעות טופס בעמוד הבית באתר המועצה 

הדרכת עובדים

עובדי המועצה עוברים הכשרה והדרכה ופנינו לשירות נגיש.

במידה ויש שאלות הצעות לשיפור נשמח לשמוע מכם .  

נגישות אתר האינטרנט

אתר האינטרנט הונגש בהתאם לתקן הישראלי 5568 ברמת הנגשה AA.  

המועצה האזורית תמר, זיהתה את החשיבות באתר אינטרנט עבור כלל ציבור לקוחותיה כולל אנשים עם מוגבלויות חושיות, קוגניטיביות וטכנולוגיות. 
בניית אתר אינטרנט נגיש לכלל האוכלוסיות היא אחת מהמחויבות שלנו. החברה פעלה בהתאם להנחיות הנגישות בתקן הישראלי 5568 "קווים מנחים לנגישות תכנים באינטרנט" - לרמה AA . תקן ישראלי זה זהה למסמך הקווים המנחים של קונסורציום הרשת הכלל עולמית W3C (למעט השינויים והתוספות הלאומיים הצויינים בו) - Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0.

יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות. 

יש לציין כי קיימים סרטונים באתר ללא תמלול, אנו פועלים למען הנגשת כלל הסרטונים הניתנים לצפייה דרך האתר.

השימוש באתר

להלן חלק מהפעולות שבוצעו במסגרת הנגשת אתר האינטרנט:

  • מתן חלופה טקסטואלית לכל רכיב שאינו טקסט.
  • שימוש בקישורים טקסטואליים ולא בקישורים גראפיים.
  • כלל הפעולות באתר ניתנות לביצוע וניווט באמצעות המקלדת.
  • הוספת קישורים מהירים המאפשרים לגולשים לדלג על הקראת התפריטים ולעבור ישירות לתוכן העמוד.
  • שימוש בניגודיות נכונה, בכדי לאפשר טקסט קריא ככל הניתן.

הגדלת הכיתוב באתר

  • להגדלת הטקסט באתר: השתמש במקש Ctrl + .
  • להקטנת הטקסט באתר: השתמש במקש Ctrl - .
  • להחזרת הטקסט באתר לגודלו המקורי: השתמש במקש Ctrl 0 .

שינוי גודל תצוגת המסך

  • להגדלת המסך: לחץ על מקש F11 .
  • להקטנת המסך לגודלו המקורי:לחץ שוב על מקש F11 .

רכז נגישות:

מונה רכז נגישות אשר עבר הכשרה מתאימה

הסדרי נגישות מבנים

  • חניות נכים – נגיש קיימים 3 חניות נכים 
  • דרכי גישה – נגיש  
  • דלת נגישה – נגיש
  • עמדת שרות – נגיש  קיים בבניין הנדסה ובניין המועצה 
  • עזרים ללקויי שמיעה – נגיש
  • אמצעי הכוונים לעיוורים – קיימת הכוונה לאנשים המוגבלים בראייה מהחניה עד עמדת המודיעין 
  • מעלית – קימות שתי מעליות אחת בבניין המועצה והשנייה בבניין ההנדסה 
  • שרותי נכים – נגיש 

נגישות שירות

  • הנגשת המוקד הטלפוני - מוקד המועצה הונגש באופן הבא: ההקלטות הינן ללא מוזיקת רקע, בקצב איטי ובשפה פשוטה.
    במידה ויש קושי ביצירת קשר באמצעות הטלפון ניתן לפנות באמצעות החלופות הבאות:
    טלפון: 088000210 מייל: moked@ma-tamar.co.il
    פקס: 086688950 SMS: 0523952540
    פניה בכתב באמצעות טופס צור קשר
  • הדרכת עובדים -עובדי המועצה עוברים הכשרה והדרכה ופנינו לשירות נגיש.

תאריך עדכון: 30/04/2020